28 Haziran 2006

Yeni eğitim sistemi...

Bilindiği üzere;eğitim sistemi ilköğretim okulların da kademeli olarak değişiyor..bu yıl sıra 6. sınıflarda ..Biz de yeni sistemin tanıtıldığı eğitim faaliyetlerine katılıyoruz…Yapılacak çalışmalar ,etkinlikler tanıtılıyor…Aşağıya en kısa olan etkinliği örnek olarak koydum… Sanıyorum bu defa düşünen nesiller yetiştirmeyi başaracağız…Daha doğrusu başarmak zorundayız;çünkü veriler hiç iç açıcı değil..

AR-GE ile ilgili Bilimadamı (Bir milyon kişide)
Ülkeler 1996-2000
Finlandiya 5.059
İrlanda 2.184
İspanya 1.921
Yunanistan 1.400
Singapur 4.140
G. Kore 2.319
Türkiye 306

Teknolojide Başarı Endeksi
Ülkeler 2001
Finlandiya 1.
İrlanda 13.
İspanya 19.
Yunanistan 26.
Singapur 10.
G. Kore 5.
Türkiye 120.

ETKİNLİK
Sınıfta dört grup oluşturulur.
Dersten birkaç gün önce grup üyelerinin her birinden, ihracat yapmak üzere bir ülke ve ürün seçmelerini isteyiniz. O ülkeyi ve ürünü seçme nedenlerini açıklayan araştırma sonuçlarını da derse getirmelerini söyleyiniz (Bir önceki dersin çalışma kâğıdında bu konuda çalışma yapılmıştı. Öğrencilerinize o çalışmayı kullanabileceklerini belirtiniz).
Gruplardan birer sözcü seçmelerini ve daha önce yapmış oldukları bireysel çalışmalarını 10 dakika içinde tartışarak, içlerinden birini seçmelerini isteyiniz.
Gruplardan;
Her gruptan, ihracat yapacakları bir ülke seçmelerini,
Seçtikleri ülkeye ne satacaklarına karar belirlemelerini ve bunu nedenleriyle açıklamalarını,
Seçtikleri ürünü ve ülkeyi belirlerken neleri göz önünde bulundurduklarını açıklamalarını,
Ne kadar ürün satmayı planladıklarını, ihracatın hangi ulaşım yoluyla yapacaklarını nedenleriyle açıklamalarını,
Hangi gümrükten çıkışın yapılacağını
Yapılacak ihracatın ülkemize katkısının ne olacağını açıklamalarını isteyiniz.
Gruplardan, 10 dakikalık sürede, ürünü tanıtıcı(ürünü satacakları ülkeye tanıtmalarını) slogan bularak afiş hazırlamalarını isteyiniz.
Dersin kalan 20 dakikasında ise her gruptan 5’er dakikalık süre içinde sunumlarını yapmalarını isteyiniz.
Gruplardan hazırladıkları afişleri sınıfa asmalarını isteyiniz.


Etkinlikten de anlaşıldığı üzere sürekli düşünen,çıkarımlar da bulunan nesiller yetiştirmek hedefleniyor..Balık tutup, çocuğun eline vermek devri bitti..Devir balık tutmayı öğretme devri..Yeni sisteme göre bilgi verilmiyor..Bu çok iyi anlatılmalı veliye ,öğrenciye..Bilgiye ulaşma yolları öğretiliyor…Öğrenci bilgi için yok, bilg;i öğrencinin zihinsel,ruhsal,bedensel gelişimi için araç…Yeni sisteme eleştiriler var.Olmalı da eleştirilmesi gelişmeye ve değişime açık olması anlamına geliyor.Eski eğitim sisteminin başarısız olduğu su götürmez bir gerçek,çünkü yetişen ürünler, yani toplumumuz ortada……Ancak” yeni sitem çok kötü” gibi bir değerlendirme insafsız olur çünkü ürünleri yok..Ben umutluyum..hadi hayırlısı…

5 yorum:

Adsız dedi ki...

En iyi niyetlerle hazırlanmış,büyük emekler sar- fedilerek üretilmiş,başka memleketlerde faydası, başarısı uzun yıllar içinde isbatlanmış,olabilecek en güzel KANUNLARI,YÖNETMELİKLERİ,MÜESSESELERİ,...,yaklaşımları YALNIZCA MUHALEFET ETME SAİKİYLE,SADECE(ÖTEKİLERE AİT)HİSTERİSİ İLE..
kullanılamaz,uygulanamaz,fayda temin edilemez hale getirmekte oldukça hacimli bir birikimimiz,tecrübemiz ve becerimiz olduğu hatırlandıkta
GÜZEL YÜREĞİNİZDEN TAŞAN TERTEMİZ
UMUTLARINIZ,
dilerim ki BU DEFA BAHSE KONU
(İSTEMEZÜK)ÇÜ (STATÜKOCULAR)in
tahribat gayretlerinin BAŞARISIZ
KALMASI İLE HAYAT BULUR DA,
(GELECEĞE DAİR UMUTLARINIZ) AYNI ZAMANDA
GELECEĞE DAİR GÜVENDİĞİNİZ
(ve güvendiğiMiz)
DALLARINIZ (ve dallarıMız)OLURLAR..
...
Güzel yüreğinizin umut ve heyecan dolu güzel taşkınlarını
paylaştığınız için
SİZE BİN MİNNET
EFENDİM..
Saygı ile..

Amire dedi ki...

bu güzel temenni ve tespitlerini için teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

Bir güzelliğin hayat bulması için
sadece parmağını oynatsa bir insan,
MUTLAKA BİR GÖREN VE TESBİT EDEN
VAR DIR..
BOŞLUĞA GİDEN KAYBOLAN HİÇ OLMAMIŞ GİBİ KALAN NE BİR KELİME,NE BİR FİSKE,NE BİR ADIM (hatta ne de bir düşünce)
KÂİNAT VAROLALIDANBERİ OLMADI..
.........
Gülün bir yaprağı değilsen ne gam;
Gül dibinde bir tutam toprak ol..
...

""ÂLİM -ÜL ĞAYBİ VEŞŞEHÂDETİ.."
...

İNŞÂLLAH UZUN OLASI ÖMRÜNÜZ
GÜZELLİKLER İKLİMİNDE SOLUKLANARAK
SÜRER GİDER..TÂA Kİ ZAMANLA MUKAYYED OLMAYAN SAÂDET YURDUNA VÂSIL OLUNCAYA DEĞİN..
....
ARZ-I HÜRMET EDERİM
EFENDİM..
kk
29 Haz./14 42

ÖZLEM dedi ki...

Saatler sürerken sizin yeni müfredat semineriniz meraktaydık öğretmenler odasında. Ne anlatılıyor bu kadar diye.
Ama değmiş emeklere.
Bu yıl farklı olacak herşey.
Değişiyoruz iyiye doğru.
Geç bile kaldık aslında..
Bol şans rehberim..
Siz bu programın da üstesinden gelirsiniz.
:)
sevgiler

Adamın Biri... dedi ki...

Bir öğretmen arkadaşım anlatmıştı geçenlerde, kendisini çıldırtan bir olayı!

Meslek lisesinde öğretmendir. Birinci sınıflarda bir dersinde öğrenciye kumpas ile ölçme öğretirken öğrencinin saf saf boş gözlerle elindeki kumpasa baktığını görünce ne olduğunu soruyor...(kısa geçiyorum) ve sonuçta bırakın kumpası, cetveli kullanmayı çocuğun 100 den sonra (evet evet yanlış okumadınız 100 yazıyla "yüz")sayamadığını (bilmediğini) görüyor.

Ben duyunca inanamadım, ama tüm çıplaklığıyla "gerçek"!!

Ne yazık ki bu çocuk tam bir eğitim sistemi kurbanı!

Sevgili öğretmenim dilerim bu yeni sistem bir nebze eğitim isitemimize birşeyler katar.Sistemi detaylı inceleme fırsatım olmadı, ama siz öyle diyorsanız sanırım umutlanmaya başlayabiliriz.

Öyle çok ihtiyacımız var ki...değişimin (umarım gelişim yolunda olur) eğitimden başlamasına!!

Sevgiyle...