06 Ekim 2007

AYRAÇLAR

Kitap aralarına konulan ayraçlar; bazen nerede kaldığımızı hatırlamamıza, bazen de önemli gördüğümüz yerlere kolaylıkla geri dönmemizi sağlar.

Hayatımızda da böyle ayraçlar vardır yada olmalıdır. Hayatımızın ayraçları nelerdir peki? Bir fotoğraf, bir yazı, bir arkadaş, bir anı… Geriye döndüğümüzde, o anı kolayca bulup, olduğu yerden çıkarmamıza yardımcı olurlar. Bazen bunu yapmakta zorlanırız. Bir fotoğrafa bakıp; “bu nerede, ne zaman çekildi?” diye kala kalırız. Bazen de yazdığımız yazıyı, “ aaa bunu ben mi yazmışım?” şaşkınlığı ile okuruz.

Hayatımızın ayraçları; bizi iyi veya kötü anlara götürebilir, şaşkınlık yaratabilir, hüzünlendirebilir, gülümsetebilir… Buna kısaca “anı biriktirmek” de diyebiliriz.Hayatımızın ayraçları “yaşadım” dememizi sağlar. Hayatımızı hangi yönde ve nasıl değerlendirdiğimizi analiz etmemize vesile olurlar.

Zira; en korktuğum şeydir: yaşadığım hayattan, mutmain olmayarak ayrılmak. İsterim ki; son nefesim de gönül rahatlığı ile yüzüme yerleşmiş bir gülümseme ile veda edeyim hayata.

Materyalist mantığa sahip insanların elinde, hayat ayraçları “hava atma” vesilesi olabilir, ego şişirmeye yarayabilir. Ama benim değinmek istediğim; ayraçları, hayatımızı gözden geçirme vesilesi olarak görmemizi sağlayan bakış açısıdır.


Geçmiş; bugünümüzü oluşturdu. Geçmişimiz ve bugünümüzde geleceğimizi oluşturacağına göre, geçmişi kenara bırakmamız mümkün değil, sadece daha güzel günlere ulaşmak adına olsa bile hayat ayraçlarımıza iyi bakmalıyız.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

bu yazınız bana ayrı güzel geldi .çok iyi ya .istikamet almak deyimi vardır askerde.onun gibi . ben öyle anladım.teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

bu islami bir bakış açısı değil.geçmiş bu günü oluşturamaz. kabul ettiğiniz andan itibaren yeni başlar.eskinin değer yargıları artık yoktur.o zaman hz .ömer kızını diri diri gömmekten yargılanırdı yada kenara itilirdi.

Amire dedi ki...

hidayete ermek açısından kesinlikle öyle...geçmiş silini verir iman ettiğimiz an...
benim bahsettiğim başka birşey. teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Senin bahsettigin "baska birsey" i anlayamayacak bir kesime (!) bosuna dil dokmektesin...

"Bakis Acisi"na sahip olmak icin once onlerindeki aciyi genisletmeleri gerekir.

Bakmak ve gormek farkli seyler.

Herkes Baudelaire olamiyor, peçenin ardindaki gercekleri herkes goremiyor....

Amire dedi ki...

gerçeği görmek için Baudelaire olmanın şart olmadığını düşünüyorum.
gerçek acı çekerek ulaşılacak birşey değil.
öyle olsaydı ülkemiz filozoftan geçilmezdi.

Adsız dedi ki...

YA BU AYRAÇLAR ÇOK GÜZEL SATILIYOMU ÇOK HOŞUMA GİTTİ KOLEKSİYONUMA EKLEMEK İSTERİM CEVABINIZI BÜYÜK BİR SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUM.....

Amire dedi ki...

BEŞİKTAŞ'TA KAVALCI KİTAPEBİ'NDEN,
BEDAVA ALABİLİRSİNİZ.

melodisu dedi ki...

Merhaba; Burdaki ayraçlar çok güzeller gerçekten..! Ayraç koleksiyonu yapıyorum ve bunlardan elimde olmasını çok isterim!Ama malesef oraya gitme şansım yok:( Sizden ricam, eğer elinizde bunlardan fazla varsa bana yollayabilr misinz, bende size ilginç ayraçlar yollarmm karşlığında!?
Cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Hoşçakalın. Bu güzel site için teşekkürler.

Amire dedi ki...

merhaba
size bu konuda yardımcı olmayı çok isterdim.
ancak üzülerek söylüyorum ki olamam.
o ayraçlar arkadaşımın. ben onun evinde çekmiştim fotoğrafı. sizin mesajınızdan sonra O'nu arayıp bilgi aldım, nerede bulunabilir diye. onun üzerine size yanıt yazdım. ben istanbul'da yaşamıyorum. yaşasam size ulaştırmaya çalışırdım. üzgünüm.

melodisu dedi ki...

Merhaba;
yinede çok teşekkür ederim! Arkadışnızı kıskandım doğrusu;) Sevgiler..